gräs-klipp


sommarbild från potterybarn.com
Ledsen för dålig uppdatering, mår så mkt bättre så lovare tätare inlägg. I helgen har jag pysslat med min favvosyssla - klippa gräs, älskar doften.. När vi köpte tomten ropade jag in en självgående Stiga gräsklippare för 400:- på auktion - världens klipp. Men nu har den gett upp helt så det var bara att inhandla en ny, galen trist kostnad men vad gör man. Och det är svindyrt med gräsklippare om man vill ha en självgående, och det vill jag. Vi har en kuperad tomt och det är tungt som det är. Tackar för regnet då det varit snustorrt här. Igår passade vi även på medan regnet strilade ner att gödsla den gröna mattan. Hoppas ni har en skön vecka. xx

Kommentarer

Angelica sa…
Vilken härlig bild, vill ha både hängmattan och CYKELN!!! Har varit på jakt efter en gammal cykel med rottingkorg! Älskar dem!

Kramar

Angelica
Jannice sa…
Underbart att du mår bättre!!
Idag på lunchen träffade jag Björne - jättekul! Vi bestämde att vi skulle ta en öl snart. Du kanske orkar hänga på?!
Stor kram
J
Anci sa…
Hej !

Vilken underbar hängmatta ! Där skulle jag vilja ligga och njuta av sommaren ibland.

Ha en skön vecka !

Kram
Kul att höra att du mår bättre! Ja, vad vore en sommar utan gräsklippsdoft???

Kram
Hej, gräsklipp är det bästa gödslet för rosor och buskar! När du klippt gräsmattan samla ihop en hög gräsklipp och lägg under dina rosor, om du har några.
Annars är det hög tid att skaffa ;)
Vänliga hälsningar
Becky
Terese sa…
Åh, härligt att du mår bättre!

Vi har också funderat på en självgående men tror inte att det funkar här eftersom vår gräsmatta liksom är uppdelad i flera olika fält plus att vi har en massa rabatter mitt i. Hur ser det ut hos er? Är du nöjd med hur det funkar?

Skulle kunna behöva fler tips från en rutinerad husplanerare :)

Kram Terese
Helena sa…
Å, jag älskar också doften av nyklippt gräs! Vilken underbar bild, skulle gärna lägga mig där i hängmattan och sova ett par timmar! Ha en bra dag! Kram Helena
Mmm, den där hängmattan var verkligen inbjudande.
Hej!
Har följt din blogg ett tag – tänkte ge dig ett tips om du inte redan har sett det. Vi har en tävling som går ut på att ”Pimpa” eller ”dressa” ett trädgårdsredskap, gräsklippare, häcksax, kompostkvarn eller något annat redskap. Låt fantasin flöda och ta en bild och skicka in till oss (se länk) http://www.stiga.se/(nycgok55weivhn301lxrv12q)/index.aspx?Country_id=2 så kanske du vinner en gräsklippare. Tävlingen håller på till den 31 maj.Ha en bra helg, vänliga hälsningar Anna-Lena Wallén för Stiga
Anonym sa…
varför lägger du inte in fler inlägg? vill se mer av dina härligt inspirerande bilder:)

Populära inlägg