mutsy - barnvagn - it is


prinsessans vrålåk


Mutsy ligg och sittdel utan solskydd - finns i massvis av olika färger

mutsy urban rider
Har ju utlovat en liten 'barnvagns-utvärdering'. Det är ju som sagt en djungel av barnvagnar och man kan lätt bli smått tokig. Gjorde en rätt noggrann djupdykning när vi letade vagn. Tror det är viktigt att man ser hur ens vardag ser ut, om man behöver en liten, nätt, lätt så att man kommer in i hissar, bussar etc. Eller en mer rejäl, stabil, som tar sig fram överallt. Allt beroende på vilket behov man har. För oss föll valet till slut på Mutsy Urban rider.
# Vi bor utanför stan så behöver ingen liten sak, men ville samtidigt inte ha en alltför tung vagn. Vill trots allt lätt kunna skjussa in den i bilen samt kunna få upp den för vår gång till huset som är rätt brant.
# Sen för oss var hjulen och chassit viktigt. Kan inte ha minihjul som snurrar där slask och modd fastnar. Måste kunna ta mig fram på skogsvägar då jag älskar att promenera runt här i naturen.
# Vill helst ha ett ledat chassi, som gör att den blir mer lättsvängd, men svårt att hitta då de flesta då har minihjul - förrutom Mutsy.
# Viktigt för mig att kunna ha sittdelen MOT mig, att kunna välja. En 6-7 månaders är inte redo att bli vänd utåt världen, utan vill kunna se dig. Kan bli för mycket intryck.
# Vi behöver en vagn som inte är så låg då min man är 1,95.
Allt detta har Mutsyn, är grymt nöjd. Lätt, nätt, lagom hög, ledat chassi, vändbar sittdel, stora lufthjul, lätt justerbart handtag och sen är den snygg tycker jag - ger den 5 stjärnor av 5 möjliga - so far (borde fått spons med tanke på hur mkt jag plussar denna vagn - hihi). Nackdel - den är dyr. Men försök hitta via nätet, där kan du spara tusenlappar. MEN kom ihåg - det som passar oss kanske inte passar dig, alla har vi olika behov och önskemål, det är de viktigaste. Dessutom, smaken är som baken. Nedan lite vagnar som föll från vår lista.

Teutonia Mistral S - Läste att sittdelen är för kort, barnet växer ur den alldeles för fort samt att plattan man har fötterna på är i plast och lätt går sönder, många reklamationer.

Urban Jungel - mountain buggy: Sittdelen är ej vändbar samt att den inte är så stabil. Därför no för oss.

Brio happy: Kändes tung och stor, samt för låg för oss.
Men, ni har säkert positiva erfarenheter av ovan vagnar så skriv gärna en kommentar så hjälper det säkert många som letar. Lycka till i djungeln. xx

Kommentarer

Anonym sa…
Som BVC sköterska kan jag bara hålla med om att barnet ska se mammael pappa. Vagnen verkar toppen för alla skogsvägar!!
/Lis
Maria sa…
Äntligen någon som, liksom mig, tycker att små barn ska sitta så de ser mamma/pappa isf omvärlden! Jag har fått många kommentarer om att jag borde låta mina barn "se något annat än mamma när vi är ute" men jag anser att när barnen är riktigt små så är tryggheten med mamma/pappa viktigare än att "se något annat". Mina "små" är nu 13 o 16 år och är starka, trygga tonåringar med god självkänsla! (Och de har verkligen hunnit med att se sin omvärld vid det här laget, allt har sin tid!) Kram! Maria
Nettan sa…
Vi skaffade en urban jungel, väldigt smidig å så..men har lite ångest över att sittdelen inte går att vända..kansk får bli en ny innan det är dags att byta ut liggdelen!
Kram Nettan
Anonym sa…
Vi har en Brio Happy och är än så länge jätte nöjda med den (har bara kört den i tre månader). Upplever inte alls att den är klumpig, fungerar jätte bra på landet där vi bor men även i storstan som vi besöker med jämna mellanrum. Den är lätt att dra och fälla ihop och tar inte så stor plats i bilen. För mig känns det också viktigt att sittdelen är vändbar så barnet sitter mot mamma/pappa.
/Malin
Zarah-Lou sa…
Har inga barn själv - ännu. Men har erfarenhet av systersonen Dexters vag - en Bugaboo!

WOW, jag blir lika imponerad varje gång syster och jag ses och hon har Deckan och vagnen med sig.

Gummidäck - låter inget, blir aldrig punktering.
Flipflop så kan hon ta bort ligg/sittdelen och sätta på bilbarnstolen direkt om de bara ska in och handla, Deckan kan enkelt sitta kvar i bilbarnstolen.
Flipflop igen så är vagnen ihopvikt och det blir som ett "handtag" så att hon enkelt kan bära Deckan i ena armen och vagnen i den andra när vi ska upp för trappor.
Skitsmidig väska så att hon enkelt kan flyga från helsingborg till gotland och ha med sig vagnen - som inte alls tar stor plats som bagage!

Ja, listan kan göras lång - alla snygga tillbehör, gillar det mysiga regnskyddet, blir enormt avis på Dexter som får ligga där under och mysa när det regnar.

Jag ska absolut köpa en sådan när vi får barn, eller möjligtvis en Bugaboo Bee, jag vet inte ännu. Är helt kär i den vagnen! xD
Perfekt för henne oxå som reser mycket och ska in och ur bilen osv.

Däremot såg ert val riktigt cool ut! Ska läsa på mer! Det jag däremot inte riktigt gillade var att det är lufthjul på den =/
Har många bekanta som blir galna på att behöva pumpa och fixa med punka på deras vagnar..
Anonym sa…
Håller just på att titta på vagn. Mutsy Urban Rider verkar riktigt bra. Era krav passar precis in på våra.

Var beställde ni? Leveranstid? Pris?

/ Tina

Populära inlägg