stekta gröna tomater



Finns nog inget jag älskar mer än kantareller, när det kommer till mat... en kantarelltoast med ett mustigt glas rött...mmmmm. I år har jag införskaffat mig en liten svampborste, känns som att de gula små finingarna är värda att borstas flott. Från Iris Hantverk, hemklickat från Ellis Corner.

foto: dreamhouse
Kommer ni ihåg min lilla plantering...nu har jag skördat. Chili och gröna tomater, får mogna inne nu istället, eller så ska jag ge mig på ett recept på inlagda gröna tomater. Nja gav nog inte tillräckligt med tid och kärlek för skörden blev inte stor, nya krafter till nästa år. Hoppas ni har en fin start på veckan! xx

Kommentarer

marie jm sa…
WOW, va kul med egen skörd!!! Ser finfint ut. Vi får några äpplen på ett av våra äppelträd vi planterade i förfjol, inte många men till en paj blir det o alla fall!
Unknown sa…
they are lovely photo's - I think you've got a wonderful green thumb.

have a lovely day

x
Loulou
Tina sa…
Heeej Camilla!
Lika mysigt som alltid att kika in här hos dig. Du får allt att låta så inspirerande, roligt och lätt! Allt från syltning och bak till röja i trädgården och städa!
Tack för att du är en sådan härlig källa av inspiration och kreativitet till allt som hör hus och hem till!
//Kram Tina
dreamhouse sa…
tina: tusen tack gulle dig! dina ord värmer!!!!! massa kram


kram till er!!!!

Populära inlägg