semesterlunken


foto: camilladreamhouse

Diesel nerbäddad i min favvo-pläd, och njuter liksom vi av lata sköna dagar. Semesterlunken har redan infunnit sig. Den här veckan har vi bara hängt hemma, igår satt vi ute och njöt under markisen ända till midnatt med våra härliga grannar. Sånt har jag saknat. Klockan tittar man knappt på och dagarna flyter ihop. Precis som det ska vara...

Men imorgon packar vi bilen för en vecka på ljuvliga Österlen, som jag längtat! Katterna får sällskap och kel (och kanske lite lugn och ro) av hus och kattvakterna. Det känns alltid bäst att någon bor här när man är borta, för kissarnas skull.

Nedan lite härlig inspiration för just ett svart/vitt hem, men som blir såå mycket mer tilltalande med lite blommor och personliga ting. Mattan e supersnygg.


bild: kirsten hinder

Jo, vi kommer att åka till Kroatien i slutet av september, vore guld värt med lite härliga tips. Vart e bäst att bo (vi har barnen med oss), vad ska man inte missa osv, tusen tack fina ni.

Kram till er! xx

Kommentarer

Va' kul, vi hade en hund (Welsh springer spaniel) som hette Diesel. Har varken förr eller senare hört det namnet, förrän nu! God smak, hihi!

Kram Lena - gott för själen
Anonym sa…
Hej, vart i Kroatien tänkte ni? Vi har varit några gånger på ett ställe som ligger 5 mil söder om Split som heter Tucepi. Perfekt för små barn, vackra stränder, nära till allt. Sedan tycker jag att ni kan göra dagsutflykt med turistbåt till ön Brac och ett ställe som heter Bol. Googla Bol, finns massor med info. Annars tycker jag att gamla stan i Split är ett måste:))) Åker ni söderut är Dubrovnik min favorit, norrut tycker jag om Pula och Opatia, Zadar och Sibenik oxå. Det finns så mycket fint att se men som sagt de bästa stränder finns i Tucepi. Hoppas ni har det bra :) Njut av Kroaten det kommer jag göra nästa år:)
Kram
Lara
Madde sa…
Åh vad härligt att åka till Kroatien! Har tyvärr inga tips, men som man hört och sett så blir det nog bra var ni än hamnar för det är ju så otroligt vackert där. Och efter den här sommaren som solen gömmer sig allt för mycket kan jag tro att det är underbart att komma iväg till solen :)

Hoppas ni får en underbar resa!
Milla sa…
Åh Kroatien är härligt! Go mat och underbart vatten att bada i (och jag är en äkta badkruka). Vi var i Pula för några år sen (norra Kroatien) och det är ju ett väldans avlångt land. En sak kanske att tänka på när man reser med små barn, att det är ju inte så mycket barnvänliga stränder, så det är ju bra om man kan hitta ett ställe där de finns. kram Milla
dreamhouse sa…
tusen tack gulliga ni för ovärdeliga tips!!! vi har inte bokat ännu så blir nog en bra vägledning. Massa kramar camilla

Populära inlägg