Labradoodle, Goldendoodle, Cockerpoo




bild via google, hojta till om det är er hund;)  



 Ny familjemedlem?

Ända sedan jag såg filmen om hunden Benji har jag velat ha en lurvig liten rackare till hund. Sen skaffade min mamma och pappa en blandrasvovve, som såg ut som ovan, Sebbe. Han var ju den finaste av hundarna, så go och härlig. Nu när tjejerna är lite större, och att jag numera jobbar mycket hemifrån, så känns det som tiden är mogen att välkomna en ny familjemedlem.

Jag vill komma ut och röra på mig dagligen och tänker att han blir ju ett finfint sällskap, min 'partner in crime' liksom. Sen har vi ju många hundälskare runt om oss som säkerligen gladeligen kan ta hand om honom om vi reser bort och så..

Vi vill ha en Labradoodle, eller Goldendoodle i size Medium, finns ju stora och små. Eller en Cockerpoo. Har kommit fram till att en mellanstorlek som får plats i sängen, och en utan att ta upp hela soffan, samt lättare att ta med överallt, passar oss bäst.

Har kontakt med några som väntas valpar här under våren, med vet ni någon får ni gärna hojta till!

Nu kör vi väl fredag! Idag ska vi fira min man, och hans nya position på jobbet. 

Fin helg kära ni!
kram camxx




Kommentarer

eastcoastmom sa…
Här i södra Connecticut är var och varannan hund en designblandras, alla blandade med pudel. Alla hundar ser likadana ut. Det verkar vara ganska mycket pälsvård ändå med de här hundarna, tänk på det. Men de är utsöta!

Vi har en papillon som är ett år gammal. En liten livlig hund som är helt fantastisk! Eftersom han är så liten kan han resa med oss i kabinen, som handbagage, när vi flyger! Sixten väger 3.5 kg men tror han är en stor jakthund...
dreamhouse sa…
jo, vi har ju långhåriga katter så vi är vana vid just den biten, men det får man väl med på köpet, när man väljer en sådan vovve..haha..

tack snälla, för input!
kramkram

Populära inlägg